Wednesday, July 12, 2023

KERJA DARI RUMAH YANG BOLEH DIPERCAYAI

Dahulu Kerja Dari Rumah kedengaran agak mustahil untuk dilakukan. Namun apabila Perintah Kawalan Pergerakan dilaksanakan di seluruh dunia dan Malaysia pada awal tahun 2020 bagi mengekang penularan wabak Covid 19, Kerja Dari Rumah mula menjadi trend. Walaupun kini Pandemik telah berakhir, ramai orang sudah selesa melakukan kerja dari rumah. Ianya juga membuka banyak peluang pekerjaan untuk surirumah yang sememangnya berada di rumah untuk menjana pendapatan sampingan.

Bila bekerja dari rumah pastinya perlukan gajet seperti telefon pintar, komputer dan akses internet untuk berinteraksi dengan rakan sepejabat atau pelanggan. Disamping itu hendaklah sentiasa berwaspada dengan penipuan dan scam yang semakin berleluasa. Jangan berkomukasi dengan salah orang! 


Mari kita lihat beberapa pekerjaan dari rumah yang boleh dipercayai untuk menjana pendapatan. 

1) Penulis atau Copywriter

Jika anda mempunyai skill copywriting ataupun menulis artikel blog, bolehlah cari kerja online yang memerlukan kemahiran menulis.

Pada zaman internet dan kerja online sekarang ini banyak syarikat memerlukan seorang copywriter atau penulis yang boleh dipercayai dan mampu bekerja dari rumah. 


2) Online Tutor

Jika anda mempunyai kemahiran atau pengetahuan dalam sesuatu subjek, anda bolehlah jadi seorang online tutor. 

Anda boleh sertai syarikat yang mengambil pekerja yang mengajar secara online ataupun anda boleh memulakan perkhidmatan mengajar online anda sendiri sebagai pekerja bebas.


3) Pengurus Media Sosial


Pengurus media sosial bertanggungjawab menjayakan strategi pemasaran dan efektif dalam membuat posting. Marketing dan posting2 ini bagi meningkatkan kesedaran sesuatu jenama. Sebagai pengurus media sosial , anda mungkin perlu juga pandai reka grafik secara asas dan kreatif bila tulis kapsyen. 


4) Jurubahasa, Penterjemah atau Transkripsi 


Ramai orang yang fasih bertutur beberapa jenis bahasa dan menggunakan kemahiran ini dengan bekerja sepenuh masa atau kerja part time di rumah sebagai seorang jurubahasa, penterjemah atau kerja transkripsi. 


Terdapat banyak syarikat di Malaysia yang memerlukan kemahiran tersebut supaya mereka boleh berhubung dengan pelanggan dari pelbagai jenis dan latar belakang.


5) Pereka laman Web& Grafik


Jika anda mempunyai kemahiran membuat laman web atau buat graphic design anda boleh buat permohonan untuk melaksanakan pekerjaan tersebut secara online di rumah.


6) Berniaga Dari Rumah


Berniaga dari rumah memang sesuai untuk ;

  • mereka yang minat berniaga 
  • mereka yang ingin menjana pendapatan sampingan
  • mereka yang tak dapat mencari lokasi perniagaan yang strategik
  • mereka yang tiada bajet untuk sewa premis
Saya juga antara yang minat dan memilih untuk kerja dari rumah dengan berniaga. Dan saya berniaga adalah kerana nak mudahkan orang lain. 



>>>>> lagi tentang kerja dari rumah>>>>>>>>



#NextLevelBlogging
#Blogmegashaklee
#ShakleeThrive2023
#ShakleeTriumph2023

#Fabulous2023


----


WhatsApp : https://dewimarlyna.wasap.my/

Follow & Like FB : PAF Network Health & Beauty

Hubungi kami untuk mengetahui tentang peluang bisnes Shaklee hanya dari rumah dan secara online.


PENAFIAN : 

Semua penulisan tentang produk dan testimoni yang dikongsi di blog ini bukan bertujuan untuk merawat dan menyembuhkan penyakit. Sebarang masalah kesihatan mestilah diajukan kepada pakar perubatan yang diiktiraf.


LABELS :kerja dari rumah











No comments:

Post a Comment

MENGAPA SAYA MEMILIH VITAMIN SHAKLEE

1) PRODUK SHAKLEE SUDAH WUJUD LEBIH 100 TAHUN  Tahukah anda, multivitamin pertama di dunia iaitu VITALIZED MINERALS dicipta oleh Dr. Forrest...