Monday, June 5, 2023

MUTIVITAMIN SHAKLEE TAMPIL DENGAN NAMA BARU



Vita-lea Iron Plus Shaklee dicipta pada 1915 oleh Pengasas Shaklee iaitu Dr Forest C Shaklee pada usia 21 tahun dan telah melalui pelbagai inovasi sehingga kini. Ketika itu ia dinamakan SHAKLEE VITALIZED MINERALS.

Asal usul perkataan vitamin sehingga sekarang ini adalah berasal dari VITAlized MINerals. Ia mengikut huruf yang awal setiap perkataan. Sejak itulah nama VITA-MIN diguna pakai oleh semua jenama. Pada mulanya, VITA-LEA pada 1915 dihasilkan dalam bentuk cecair .


Vita-lea ini menjadi multivitamin pertama di dunia. 

Tahun 2023 ini, adalah tahun ke-108 VITA-LEA dihasilkan oleh Dr C Forrest Shaklee. Wahhh!!!  Hebat kan?  Vita-lea ini masih wujud dan kekal di pasaran selama 108 TAHUN, malahan dah berjuta-juta orang yang mengamalkannya.


Sejak terciptanya multivitamin pertama itu, Shaklee tidak berhenti menjalankan penambahbaikan ke atas multivitamin ini. 


Shaklee jalankan lebih 100 000+ ujian kawalan kualiti setiap tahun untuk pastikan kualiti dan keberkesanan setiap produk sebelum sampai ke tangan kita. 



Dan InsyaAllah sedikit masa lagi Shaklee akan lancarkan VERSI TERKINI Vita Lea dihasilkan dengan menggabungkan bahan-bahan terbaik menggunakan teknologi terkini dan dinamakan VITA-LIZE !

Multivitamin merupakan nutrisi penting untuk kesihatan yang optimum.

Mengikut kajian kebanyakan rakyat Malaysia tidak mengambil makanan yang kaya vitamin dan mineral dengan mencukupi. 


Apabila kita kekurangan mikronutrien dalam diet harian kita, tubuh badan kita akan mengalami kesan yg berikut:


Bagi mendapatkan vitamin asas seperti zat besi, vitamin C, D, E, A , Thiamin, Biotin, Magnesium, Kromium dan asid pantotenik, kita perlu ambil sekurang-kurangnya seperti dalam gambarajah di bawah. Tetapi mampukah kita untuk ambil kesemua makanan ini dalam sehari?



Sudah tentu kita tak dapat nak telan kesemuanya dalam masa satu hari dengan kuantiti yang sebegitu banyak dalam hidangan kita setiap hari.

Sebab itu VitaLize sebagai multivitamin yang dirumus khas untuk memenuhi keperluan yang diperlukan oleh seorang dewasa iaitu 25 vitamin dan mineral penting.



Khasiat Utama Mutivitamin
  • Penambahan tenaga segera – tingkatkan kecergasan dan kekuatan mental. Sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian.
  • Pelengkap Nutrisi – kita akan kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting, akibat dari amalan diet yang tidak seimbang, terutamanya mereka yang mengamalkan sayuran (vegetarian) dan anemia.
  • Keupayaan Sistem Produktif – penting kepada kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar.
  • Metabolisma – Sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan.
  • Melindungi organ – melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati

Jika anda tergolong di dalam kumpulan di bawah boleh dapatkan VitaLize daripada saya.
 


Sebotol boleh tahan 4 bulan. 

Hanya perlu mengambil 2 biji sahaja sehari selepas makan


Bagaimana Nak Dapatkan Vita-Lea For Children Shaklee dan Vita-Lize?Hubungi saya dengan klik wasap dibawah untuk saya bantu mendapatkan produk Shaklee pada harga lebih jimat apabila anda mendaftar sebagai ahli Shaklee. 


Silakan baca tentang multivitamin shaklee di blog rakan saya.


#NextLevelBlogging

#Blogmegashaklee

#ShakleeThrive2023

#ShakleeTriumph2023

#Fabulous2023


----


WhatsApp : https://dewimarlyna.wasap.my/

Follow & Like FB : PAF Network Health & Beauty

Hubungi kami untuk mengetahui tentang peluang bisnes Shaklee hanya dari rumah dan secara online.


PENAFIAN : 

Semua penulisan tentang produk dan testimoni yang dikongsi di blog ini bukan bertujuan untuk merawat dan menyembuhkan penyakit. Sebarang masalah kesihatan mestilah diajukan kepada pakar perubatan yang diiktiraf.


LABELS : multivitamin, vitalea, vitalize



















No comments:

Post a Comment

MENGAPA SAYA MEMILIH VITAMIN SHAKLEE

1) PRODUK SHAKLEE SUDAH WUJUD LEBIH 100 TAHUN  Tahukah anda, multivitamin pertama di dunia iaitu VITALIZED MINERALS dicipta oleh Dr. Forrest...