Sunday, April 30, 2023

Hari Raya Dengan Shaklee sebagai First Aid Kit Raya


Salam Aidilfitri raya ke 8 hari ini..

...pastinya masih ada lagi yang belum pulang dari beraya di kampung. 



Puasa kan sebulan, jadi raya Syawal pun sebulanlah kannnn...Masa raya inilah kita ambil peluang untuk mengunjungi kaum keluarga dekat dan jauh... apatah lagi yang jarang-jarang sekali dapat bersua muka...antara momen raya yang paling best, baru terasa kemeriahan raya.

Bermacam ragam apabila dah berkumpul ramai-ramai. Masing- masing ada kerenah tersendiri. Ada yang senak perut terlebih makan, ada yang tak cukup tidur terlebih sembang di malam hari, ada yang penat masak untuk raya dan penat melayan tetamu. 


Setiap tahun kita akan melalui pengalaman yang sama dan ianya dalam jangkaan kita. Oleh itu saya sentiasa bersedia dengan vitamin dan suplemen Shaklee yang ada. Hari raya tak bermakna tanpa keluarga dan tanpa Shaklee!!.


Bekalan untuk 2 hari di kampung semua saya angkut supaya boleh beraya dalam keadaan sihat, aman, tenang, dan yang paling penting - TAK NAIK BERAT BERLEBIHAN PADA bulan SYAWAL. 


Bekalan vitamin dan suplemen untuk diri sendiri dan jika ada yang memerlukan kita hulurkan. Jangan kedekut, kongsikan kebaikannya agar dapat manfaat bersama. Bantuan bukan saja dalam bentuk wang ringgit, tetapi memudahkan urusan, mengambil berat dan menzahirkan simpati, apa saja yang boleh meringankan beban orang lain. 

Semoga dengan melakukan kebaikan ianya dapat menghapuskan dosa dan kesilapan kita di masa lalu.


Seringkali vitamin Shaklee menjadi penyelamat keadaan. Jika ada saudara mara atau anak-anak buah yang terlebih karbohidrat susah nak membuang, hulurkan Herb-lax. InsyaAllah setel masalah sembelit!



Jika ada yang rasa lemau terlebih makan lemang dan carbs kita offer dia B Complex. B Complex boleh bantu proses penghadaman, menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga dengan lebih efisyen dan dapat kurangkan letih dan elak mengantuk. 


Saya sendiri saya pastikan makan Vita-lea untuk bekalan mineral dan zat harian yang confirm tak cukup  kerana hari raya orang tak jamu salad dan buah- buah satu meja kan. So kita kena la telan Vita-Lea.



Omega Guard dan Lecithin pun kena sentiasa ada. Lagi- lagi di waktu raya. Boleh bantu untuk kurangkan inflammation dalam badan bila dah pekena macam- macam biskut raya, pulut, lemang rendang, nasi. laksa dan sebagainya. Bagus juga untuk pecah dan bakar lemak di badan.



Makan 1-2 biji vitamin C juga untuk boost immune, elak penyakit jangkit waktu raya. Ramai juga yang demam waktu raya ni. 



Hidangkan air performance drink untuk tetamu yang datang. Minuman raya khas dari Shaklee yang bagus lagi-lagi musim panas ni. Performance Drink  ialah minuman elektrolit khas bagi mengelakkan badan dehidrasi serta mengekalkan kandungan air dalam badan.


Menjelang petang jaga-jaga pulak dengan kedatangan tetamu nyamuk. Herbal blend sedia ada . Losyen pelembap untuk hilangkan gatal2 kena gigit nyamuk . Maklumla nyamuk kampung jakun sikit jumpa org bandar😅...



Dah penat beraya di siang hari hingga bawa ke malam, sebelum tidur jangan lupa telan Ostematrix , untuk hilangkan letih dan sengal badan seharian berhari raya. 




Dah puas beraya di kampung, sambung beraya di rumah sendiri pula. Sebelum bertolak balik, pastikan minum Cinch tea mix. Memandu ketika musim perayaan memang challenging... kena hadap jam di jalan, tak boleh terlelap ketika memandu. InsyaAllah Cinch tea mix Shaklee dapat bantu untuk kekal segar sepanjang perjalanan.

 


Begitulah hari raya dengan Shaklee, hidup jadi lebih mudah dan bermakna. 


Silakan baca perkongsian daripada rakan saya bagaimana beliau berhari raya dengan Shaklee.


#NextLevelBlogging

#Blogmegashaklee

#ShakleeThrive2023

#ShakleeTriumph2023

#Fabulous2023


----


WhatsApp : https://dewimarlyna.wasap.my/

Follow & Like FB : PAF Network Health & Beauty

Hubungi kami untuk mengetahui tentang peluang bisnes Shaklee hanya dari rumah dan secara online.


PENAFIAN : 

Semua penulisan tentang produk dan testimoni yang dikongsi di blog ini bukan bertujuan untuk merawat dan menyembuhkan penyakit. Sebarang masalah kesihatan mestilah diajukan kepada pakar perubatan yang diiktiraf.


LABELS : Hari raya dengan shaklee

No comments:

Post a Comment

MENGAPA SAYA MEMILIH VITAMIN SHAKLEE

1) PRODUK SHAKLEE SUDAH WUJUD LEBIH 100 TAHUN  Tahukah anda, multivitamin pertama di dunia iaitu VITALIZED MINERALS dicipta oleh Dr. Forrest...